Husägare!

Nu har vi fått nycklar till vårt hus!!! (o:
Sköldpaddan (Alessandro del Piero) har somnat  i ett hörn på övervåningen och lär inte vakna förrän i mars när ljuset återvänder, för att då först upptäcka att vi flyttat (om sköldisar nu över huvudtaget reflekterar?)
Niño springer runt o luktar i alla hörn. Han har också prov racat i trädgården och det gillade han!
Såg så kul ut när jag släppte ut honom han blev liksom förstummad och tittade på mig o undrade:
-Får jag springa här?
-Allt vad jag orkar?
och när jag sa:
 - Visst! Hopp o lek!
Ja, då jäklar! Wrooooooom runt ,runt, runt äppelträden fram o tillbaka haha
Äldste sonen,

flyttade direkt in i pannrummet  o dekorerade med lite ljusslingor, sådana som han älskar (blingbling) och är så glad så glad att han ler upp till öronen.

Yngste sonen,

är ju mer fisförnäm och har synpunkter på spackelmärken i väggen, att lysrörslampan är oändligt ful och måste ner direkt!!! INNAN han behagar flytta in, minsann.

Igår,

kom grannarna med varm vin-glögg på termos, nybakade lussekatter och pepparkakor på ett fat. Efter husesyn, satt vi sedan i vardagsrummet bland flyttkartonger och mös allt vad vi kunde med endast levande ljus i vintermörkret...

Sådant är särskilt, och underbart.
Trevliga, goa grannar är guld värt!

Och!!!

IDAG,

hoppas vi sälja vår lägenheten till en dam. Ska komma slutgiltigt besked snart.
Måtte det gå vägen.

Igår,

skruvade vi bort förra ägarnas mässingsdörrskylt med en osthyvel! Det var det bästa som hände den dagen.

Gubben, som bodde i huset är en nämligen en opålitlig, elak o beräknande man. En skum typ helt enkelt...

Skylten är väck och det var liksom en ritual att utföra, ett avstamp! Skönt.

Hängde istället upp vår juldörrkrans och den glittrade grannt i mörkret. Då var man nöjd!
Imorse,
kom jag förbi huset i dagsljus och insåg att kransen är förfärligt anskrämlig, förmycket, typ... "gräll" är nog rätta ordet.

Men!

den ska hänga där,
detta året.


Kommentarer
Postat av: Anita

Grattis till ditt nya hus. Min fot är bättre. Jag har kokat gröt till 30 åkare så nu är det bara disken kvar. Jag är ensam kvar på jobbet men skulle vilja åka hem och aska ur spisar, sanda på gården (så ingen fler halkar) och städa. Min son och hans tjej och broder Björn med familj kommer imorgon och det ska bli så kul, bara jag hinner klart. Allt går så långsamt nu för tiden. (det kan väl inte vara åldern???? Önskar dig En Jättetrevlig och Fin helg och tack för att jag får läsa din roliga blogg. Kram Anita alias skogsnuvan

2007-12-21 @ 14:37:38
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se
Postat av: skogsnuvan

Ska hälsa till dig från broder Björn. Han har just varit här och ätit och varit in till grannen och fått ett dricksglas sprit. Nu drog hela familjen iväg hemöver till sitt nya hem. Vi kommer att ses imorgon igen då vi ska fira jul tillsammans alla.

2007-12-23 @ 20:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0